Andre Norton
Mapa   Uwagi Menu


Encyklopedia Świata Czarownic
autor Michael Martinez
tłumaczenie ze stron www.xenite.org Greg-OR



Ś  
Wprowadzenie A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O P Q R S Ś T U V W X Y Z Ż
Księga imion
 


  1. Ścieżka-z-Lewej-Strony
    Przenośnia dla określenia parania się Ciemną magią. (GNIAZDO GRYFA, i inne).
  2. Ścigacz
    Typ sulkarskiego statku, używany prawdopodobnie do szybkiego podróżowania. Mógł podróżować uzbrojony albo nieuzbrojony i niewątpliwie używano go do handlu, gdy tylko było to możliwe. (ŚWIAT CZAROWNIC).
  3. Śmiały Wojownik
    Jeden z sokołów zabranych przez oddział Sokolników na wyprawę na morza południowe z Destree m'Regnant. (PORT UMARŁYCH STATKÓW).
  4. Śmiały Wojownik
    Sokół Yaretha. Już stary jak na sokoła podczas wyprawy do Aliuzonu by uwolnić córkę wraz z grupą dziewcząt obdarzonych mocą z rąk Alizońzyków. Raniony pistoletem strzałokwym podczas walki z Kolderczykami w zamku Alizon. Zmarł podczas drogi powrotnej do Estcarpu. (SOKOLA MAGIA).
  5. Środek Ziemi
    Miejsce, z którego według legend Starej Rasy Arvonu miało wyjść wszelkie życie. (LAMPART).
  6. Świątynia
    Prawdopodobnie opactwo płomienia, leżące wewnątrz albo w pobliżu Uppsdale. (CZARY ŚWIATA CZAROWNIC).
  7. Świątynia Fortuny
    Świątynia w mieście Kars. (ŚWIAT CZAROWNIC).
  8. Świątynia Gunnory na południe od Varu
    Starożytna świątynia odnowiona przez Destree n'Regnant. Posiadała dwie komanty, z których zewnętrzna była gospodarczą. Ściany wewnętrznej okrywała winorośl wyrastająca z podłogi. Centrum komnaty świątynnej zajmowało łoże do snów w poszukiwaniu wiedzy - blok białego kamienia z wyrytymi symbolami. (NA STRAŻY ŚWIATA CZAROWNIC).
  9. Świątynia Gunnory w Arvonie
    Miejsce w Arvonie, do którego kobiety podróżują, by wyleczyć bezpłodność, lub pragnących bezpiecznego porodu. Posiada kilka izb w których kobieta może spokojnie urodzić dziecko, a także stajnię, by przybywający mogli pozostawić konie. Nie ma kapłanek ani służek świątynnych, jeśli kobieta nie przyjechała z własną położną, mogła wezwać mądrą kobietę z pobliskiej wioski. (LAMPART).
  10. Świątynia Księżyca
    Miejsca kultu Dawnego Ludu w High Hallack poświęcone kobiecej magii związanej z fazami księżyca. Jedno z takich miejsc położone było na ziemiach Garna, drugie w głębi High Hallack. Kwadratowy brukowany plac z kolumną w każdym rogu ustawiona była kolumna wysokości dorosłego człowieka, z niebieskawym okręgiem, półokręgiem i ćwiartką oraz czarnym dyskiem. (KORONA Z JELENICH ROGÓW).
  11. Świerszcz
    Imię używane pośród czarownic z Estcarpu. Nosiła je jedna z czarownic blokujących bramę w kształcie jaszczura na południe od Varu. (NA STRAŻY ŚWIATA CZAROWNIC).
  12. Świerszczyk
    Imię używane pośród czarownic z Estcarpu. Nosiła je dziewczynka zabrana w grupie wraz z Jenys. Zawsze wesoła. Mieszkała w małym gospodarstwie, w którym by wyżywić dzieci matka dorabiała szyciem. Miała niewiele starszego brata Gwannyna, a gdy miała około pięciu-sześciu lat matka spodziewała się kolejnego dziecka. Jej pierwotną umiejętnością była zmiana własnej postaci. Podczas podróży z Es do przybytku Mądrości porwana przez Esguira i jego ludzi do Alizonu. Tam więziona. Uwolniona wraz z innymi dziewczętami wyrusza do Estcarpu przez Góry Alizońskie. w górach natrafia na złą świątynię Wielkiego Sokoła, którą niszczy z dziewczynkami. Po powrocie do Estcarpu udaje się do Przybytku Mądrości, by podjąć naukę. (SOKOLA MAGIA).
  13. Święta Genowefa
    Postać historyczna lub mitologiczna wzywana na pomoc przy porodach w Anaque. (GNIAZDO GRYFA).

Prawa do strony © 1997-2000 posiada Michael L. Martinez. Wszelkie prawa zastrzeżone. Publiczne udostępnianie i kopiowanie stron oraz ich części elektronicznie lub na inne sposoby bez wyraźnej zgody samego właściciela praw zabronione. Wyjątek stanowi standardowe keszowanie i indeksowanie stron w przeglądarce.


^ Góra Strony ^