- Ścieżka-z-Lewej-Strony
Przenośnia dla określenia parania się Ciemną magią.
(GNIAZDO GRYFA, i inne).
- Ścigacz
Typ sulkarskiego statku, używany prawdopodobnie do szybkiego podróżowania. Mógł podróżować uzbrojony albo nieuzbrojony i niewątpliwie używano go do handlu, gdy tylko było to możliwe.
(ŚWIAT CZAROWNIC).
- Śmiały Wojownik
Jeden z sokołów zabranych przez oddział Sokolników na wyprawę na morza południowe z Destree m'Regnant.
(PORT UMARŁYCH STATKÓW).
- Śmiały Wojownik
Sokół Yaretha. Już stary jak na sokoła podczas wyprawy do Aliuzonu by uwolnić córkę wraz z grupą dziewcząt obdarzonych mocą z rąk Alizońzyków. Raniony pistoletem strzałokwym podczas walki z Kolderczykami w zamku Alizon. Zmarł podczas drogi powrotnej do Estcarpu.
(SOKOLA MAGIA).
- Środek Ziemi
Miejsce, z którego według legend Starej Rasy Arvonu miało wyjść wszelkie życie.
(LAMPART).
- Świątynia
Prawdopodobnie opactwo płomienia, leżące wewnątrz albo w pobliżu Uppsdale.
(CZARY ŚWIATA CZAROWNIC).
- Świątynia Fortuny
Świątynia w mieście Kars.
(ŚWIAT CZAROWNIC).
- Świątynia Gunnory na południe od Varu
Starożytna świątynia odnowiona przez Destree n'Regnant. Posiadała dwie komanty, z których zewnętrzna była gospodarczą. Ściany wewnętrznej okrywała winorośl wyrastająca z podłogi. Centrum komnaty świątynnej zajmowało łoże do snów w poszukiwaniu wiedzy - blok białego kamienia z wyrytymi symbolami.
(NA STRAŻY ŚWIATA CZAROWNIC).
- Świątynia Gunnory w Arvonie
Miejsce w Arvonie, do którego kobiety podróżują, by wyleczyć bezpłodność, lub pragnących bezpiecznego porodu. Posiada kilka izb w których kobieta może spokojnie urodzić dziecko, a także stajnię, by przybywający mogli pozostawić konie. Nie ma kapłanek ani służek świątynnych, jeśli kobieta nie przyjechała z własną położną, mogła wezwać mądrą kobietę z pobliskiej wioski.
(LAMPART).
- Świątynia Księżyca
Miejsca kultu Dawnego Ludu w High Hallack poświęcone kobiecej magii związanej z fazami księżyca. Jedno z takich miejsc położone było na ziemiach Garna, drugie w głębi High Hallack. Kwadratowy brukowany plac z kolumną w każdym rogu ustawiona była kolumna wysokości dorosłego człowieka, z niebieskawym okręgiem, półokręgiem i ćwiartką oraz czarnym dyskiem.
(KORONA Z JELENICH ROGÓW).
- Świerszcz
Imię używane pośród czarownic z Estcarpu. Nosiła je jedna z czarownic blokujących bramę w kształcie jaszczura na południe od Varu.
(NA STRAŻY ŚWIATA CZAROWNIC).
- Świerszczyk
Imię używane pośród czarownic z Estcarpu. Nosiła je dziewczynka zabrana w grupie wraz z Jenys. Zawsze wesoła. Mieszkała w małym gospodarstwie, w którym by wyżywić dzieci matka dorabiała szyciem. Miała niewiele starszego brata Gwannyna, a gdy miała około pięciu-sześciu lat matka spodziewała się kolejnego dziecka. Jej pierwotną umiejętnością była zmiana własnej postaci. Podczas podróży z Es do przybytku Mądrości porwana przez Esguira i jego ludzi do Alizonu. Tam więziona. Uwolniona wraz z innymi dziewczętami wyrusza do Estcarpu przez Góry Alizońskie. w górach natrafia na złą świątynię Wielkiego Sokoła, którą niszczy z dziewczynkami. Po powrocie do Estcarpu udaje się do Przybytku Mądrości, by podjąć naukę.
(SOKOLA MAGIA).
- Święta Genowefa
Postać historyczna lub mitologiczna wzywana na pomoc przy porodach w Anaque.
(GNIAZDO GRYFA).
|